Selasa, 6 Januari 2009

Selamat Tahun Baru Hijrah 1430 dan Tahun Baru Masihi 2009

Assalamualaikum
Segala pujian hanya bagi ALLAH Yang Maha Agung, Selawat dan Salam Buat Rasulullah Sallallahualaihi Wasallam Tuan Segala Makhluk, Para Sahabat Baginda Rasulullah dan Ahli Keluarga Baginda Sallallahualaihi Wasallam.

Berselawatlah ke atas Baginda Rasulullah Sallallahualaihi Wassalam kepada sesiapa yang menjengah blog aku ini jika anda benar-benar mencintai dan menyayangi Baginda Sallallahualaihi Wasallam. Jangan lah kita tergolong di kalangan orang2 yang kedekut !!!

Dah lama aku tak buat posting.
Sibuk dengan tugas di pejabat.
Belum terlewat untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru Hijrah 1430 dan 2009 Masihi. jika dihitung umur kita mengikut tahun hijrah, kita lebih tua setahun jika dibandingkan umur kita dalm tahun masihi.
Semakin meningkat umur kita bermakna kita semakin dekat dan begitu hampir kepada KEMATIAN....KEMATIAN...ya...KEMATIAN
Takut dengan KEMATIAN?
Bersediakah kita menghadapi KEMATIAN?
Cukupkah amalan soleh kita bagi menghadapi KEMATIAN?
Berdoalah agar kita tidak dicabut nyawa ketika sedang melakukan dosa dan di dalam kelalaian?

Rasulullah bersabda di dalam satu hadith sahih yang mafhumnya "Umatku di akhir zaman menjadi amat lemah walaupun bilangan mereka ramai kerana umatku dijangkiti suatu penyakit iaitu AL-WAHN iaitu CINTAKAN DUNIA DAN TAKUT KEPADA KEMATIAN.

Di dalam sepotong ayat Quran Allah menyatakan antara bahan bakar api neraka adalah manusia dan batu-batu. Adakah kita ingin tergolong antara manusia yang menjadi bahan bakar api neraka?



Tiada ulasan: